Archive for the 'Rejser' Category

Wagrain på snowboard

marts 6th, 2013

Netop hjemkommet fra skiferie med en flok gode gamle gutter…. Tak for turen!

Sommerferie Mallorca

juli 30th, 2012

Sommerferie Dikte.JPGSå kom vi hjem fra en overraskende god oplevelse med charter-rejse.Sommerferie legeplads.JPGVi var i Cala Milar på østkysten af Mallorca. Et dejligt og varmt sted med en rigtig flot strandprominade.Sommerferie pool.JPGHygge, afslapning og et fantastisk dejligt hotel… Det var en god tur!

Posted by Jakob | Filed in Familie, Rejser | Comment now »

Passo tonale

februar 10th, 2010

Skiferien 2010 gik denne gang til Passo Tonale i det nordlige Italien. Vi var 9 gutter/-inder afsted, hvoraf vi var 5 med bussen og 4 i bil.

Og vi havde en super tur: Fantastisk skivejr, godt selskab og en tilpas mængde mod til at udfordre pisterne… Og kun en enkelt skade med brækkede knogler… Øv Niels, det var sgu synd!

En lille smule gang i afterski var der også, omend det primære formål var at få nogle kilometer i boarded : - )

For flere billeder, se i galleriet, eller klik her

Island

august 14th, 2009

ISLAND_E_14_IMG_1407.JPGSikke en tur. Sommerferien i år gik til Island, og skal lige love for at det var én på opleveren! En fantastisk 2 ugers tur, selvom vi ikke fik brug for de shorts, vi havde pakket (temperaturer kun mellem 10-15 grader)ISLAND_B_06_IMG_0337.JPGSelve rejsen var struktureret således: 3 dage i Reykjavik og omegn, 2 dage nord/vest på(Bogarfjordur), kørsel med ophold på sydøen til sydvest (Skaftafell), 3 dage med ridning på sydøen, tilbage til vest de sidste par dage (Keflavik).ISLAND_E_01_IMG_1252.JPGNaturen: Storslået! Befolkning: Imødekommende og hjælpsomme! Kulturen: Spændende historie! Arkitektur: Begrænset! Vejret: Ustadigt! Helhedoplevelse: Fantastisk!ISLAND_E_07_IMG_1279.JPGSe flere billeder her i galleriet!

På board i Livigno

januar 18th, 2009

Livigno_afterski.JPGUge 3 stod den så på årets første skiferie… Eller… Board-ferie : - ). 3 dage i Norge i 2006 havde givet mig blod på tanden, så da Brian, Maria & hendes far inviterede, sagde jeg selvfølgelig ja tak!
Livigno_byen.JPGLivigno er et mindre, men super lækkert ski-område. Byen er toldfri, fine små huse & veje, og et stort udvalg i butikker med både mode- & trendvarer samt lokale specialiteter… Og billig øl, mad & drinks!
Livigno_vejret.jpgOg selve området var super lækkert. Masser af pister og ingen kø ved lifterne. Vejret var fremragende med sol & blå himmel 6 ud 7 dage, og en enkelt overskyet…Tak for turen, det var fabtastisk!

- Se flere billeder her!

Cinque Terre, Italien

august 15th, 2008

Italien_kysten_langs_med.jpgEfter et kort stop i Milano, tog vi toget til Levanto, nær Cinque Terre. Dette er et ca 12 km langt område i den østligste del af regionen Ligurien, hvor der ligger 5 byer, der tidligere var hjemsted for Pirater. I dag er området delvist dyrket landbrug & opholdsted for turister. Italien_kysten_os_2.jpgVi boede i det lille telt i 10 dage, og brugte campingpladsen som base for udflugter. Hver anden dag var vandring langs kysten gennem byerne Monterosso, Vernazza, Corniglia, Manarola & Riomaggiore, og hver anden var afslapning på stranden i Levanto.Italien_kysten_stranden_aften.jpgDejligt og afslappende var det, ganske godt vejr, og vi hyggede os med ikke rigtig at skulle nå noget. Sluttede af med et par dage i Pisa; en glimrende afslutning på en iøvrigt lidt hektisk ferie!  Italien_pisa_taarnet.jpgSe flere billeder fra Italien på dette link til galleriet

Pyrenæerne

august 7th, 2008

Vi forlod bryllups-efter-festerne, for at tage Yaris med på langtur. Vi skulle flyve videre fra Barcelona, og da vi fandt ud af, at vi kunne aflvere bilen i Perpignan, besluttede vi os for at tage en oplevelsestur gennem Pyranæerne.Frankrig_koersel.jpgOg sikke en tur. Fantastisk landskab med bjerge & søer, en snoet vej og god tid til at tøffe.Frankrig_koer.jpgHalvvejs gennem Pyrenæerne kom vi forbi et sted, hvor man kunne komme en tur på hesteryg. Det ville Stinne gerne, så 2 timer senere var vi på vej op & ned af små stier siddende på en sadel.Frankrig_ridning_stinne_hest.jpgFlere billeder fra turene, klik her

Bryllup i Frankrig

august 4th, 2008

Eftersom vi var blevet inviteret til bryllup nær Bordeax, blev Frankrig en del af vores sommerferie i år. Vi tog et fly til Merignac, hvor der udover et halvtag til bagage, også var et biludlejningsfirma. Så efter 1/2 time kørte vi derfra i en fin ny Toyota Yaris Diesel med aircon & automatgear.Bryllup_huset.jpgUnder opholdet boede vi hos Morten & Anni i deres hus sammen med flere fra familien. Her var fest & glade dage, men osgå en smule travlt, så det endte da også med, at vi brugte et par dage på at hjælpe med diverse praktiske ting i forbindelse med brylluppet.Bryllup_kirken.jpg Ceremonien var 3-delt: Først på rådhuset, derefter et kirke-bryllup efterfulgt af en fest på et gods. Et utroligt flot & anderledes arrangement, hvor der f.eks. var gospel i kirken og udendørs middag & dans hele aftenen. Bryllup_godset_stinne.jpg Se flere billeder fra bryllppet i galleriet (klik her)

Posted by Jakob | Filed in Familie, Rejser | Comment now »

Rock Im Park

juni 10th, 2008

En fantastisk tur til midt Tyskland, nærmere betegnet Nürnberg. Vi var en flok gutter som havde bestemt, at nu var det vist på tide at høre en god gang rock, så vi pakkede rygsækken og tog en tur sydpå. RIP_telt.jpgMusikprogrammet var et klasse line-up fra start til slut. I flæng kan nævnes Incubus, Prodigy, Quens of the Stoneage, Metallica, Rage against the Machine, Offspring, The Verve, Nightwish, In Flames, Die Toten Hosen, Kid Rock, Disturbed og mange flere.  RIP_store_scene.JPGOg vi havde en fantastisk tur. Godt humør, glimrende musik & fint vejr, en stor succes som vi håber at gentage næste år! Og ja, så gør det jo ikke noget, at vi glemte teltet i Hamborg, fik et tordenskyl med hagl samt at togbilletter var udstedt til den forkerte måned :-) RIP_Metallica.JPG For mere info, se RIP’s hjemmeside: www.rock-im-park.de

En forlænget weekend

april 22nd, 2008

barcelona.jpg- i det sydlige Europa, nærmere betegnet Barcelona… Jamen, det bliver da lækkert, især fordi det ser ud til at varmen befinder sig dernede i slutningen af denne uge ; -)